Saturday, April 20, 2013

Har varit och hälsat på mamma, hon var trött idag och låg och vilade. Ibland tittade hon upp och log mot mig. Lilla mamma.
Sen var jag och handlade mat. På vägen hem träffade jag K som bor i min trappa och äntligen blev det dags att prata med henne, upptäckte nämligen för ett tag sen att hon var i tidningen eftersom hon är med i en hembygdsförening för min hemort, en liten by utanför Kristianstad. Det tog ett tag innan jag kopplade att hon bor i min trappa, världen är så liten. Jag minns henne från att jag var liten och hennes morbror bodde jämte mina föräldrar och var som en extra farfar eller morfar för mig och min bror, han hade ingen egen familj och var ofta hos oss. I alla fall gick det upp för mig en dag att jag kände igen hennes efternamn och mycket riktigt, hon bor i min trappuppgång och nu fick jag berätta det för henne och hon tyckte det var lika märkligt hon. Något som också är roligt är att ofta får jag höra mycket gott om mina föräldrar från andra och det var så, mina föräldrar var generösa och hade ett öppet hem. Nu ska jag köpa den här boken som kartlagt de flesta husen från min by, ska gå upp till henne vid ett tillfälle.

2 comments:

Renée said...

Ja, tänk vad världen är liten. Vi träffade ett par som bor i vårat samhälle i ITALIEN!!! Tala om att man blir snopen...

ime said...

Haha... ja vad konstigt!