Friday, April 19, 2013

Har varit på stan en sväng i blåsten och nu hänger regnet i luften. Fikade på Duvanders och sen köpte jag rosor och minipenséer, de sistnämnda satte jag i en kruka på balkongen, katterna gjorde sitt bästa för att hjälpa till vilket innebär att dom mest var i vägen.
Har ringt af:s kundtjänst och redovisat mitt jobbsökande. De personerna man får prata med där är alltid trevliga och bra, inte alls som när man besöker af här i stan. Hon idag berömde mig för att jag är strukterad och planerar bra i mitt jobbsökande och det kändes ju bra, ska ju bara få napp någon gång också. Någonstans är jag lite van vid det här, detta livet har jag haft i två år. Första året efter jag slutade på tidningen hade jag ju avgångsvederlag och var ju inte anmäld på af, då jobbade jag i Ronneby, ibland på spa i Brösarp, lite i en skoaffär och så hade jag mitt eget masserande en dag i veckan på en salong. När jag sen slutade med det och mitt avgångsvederlag var slut har jag ju hoppat fram och tillbaka på en massa jobb som varat några månader, tillfälliga jobb och sommarjobb. Hela tiden har jag haft Ronneby. Nu önskar jag att jag snart får ett helst deltidsjobb som är fast eller åtminstone leder till det och att jag kan ta upp spa-jobbet igen.

No comments: