Saturday, April 06, 2013

Vad ska jag göra för att komma ur den här hemska tröttheten? Är det normalt att vara så trött så när man ätit frukost och läst tidningen så kan jag lägga mig och sova ännu längre? Då har jag ändå sovit till kl nio och sovit tillräckligt på natten också. Det måste hänga ihop med mitt mentala mående. Nu har jag fortfarande infektion i kroppen men när den släppt så SKA jag komma ut mer i naturen och gå. Vad gör man med sitt mentala mående då? Hur boostar man sig själv för att komma ur det här? Det är ingen idé att tänka bakåt och vad man gått igenom, nej jag måste tänka framåt, men hur gör man för att bli positiv? Hur gör man för att tro på sig själv?

2 comments:

Marlene (Fd Ensamma Mamman) said...

Ibland måste man kanske tvinga sej själv... När jag mådde som sämst ställde jag mej tre frågor 1. Är jag lycklig? 2. Har jag rätt att vara lycklig? 3 Hur kommer jag dit? På så sätt insåg jag att lyckan ligger i mina egna händer, ingen annan kan fixa den åt mej. Jobbigt, men värt jobbet.

ime said...

Ja absolut, tack för din reflektion, det är bara vi själva som kan se till att ändra hur vi mår.
Kram