Wednesday, April 03, 2013

Så här kan det snart se ut, riktiga vårkänslor idag, fast lite kallt i vinden ändå. Har varit och handlat. Nu när jag börjar piggna till ser jag ju hur förskräckligt det ser ut i min lägenhet, när städades det sist? Kan inte komma ihåg, men jag har en giltig ursäkt, jag har varit sjuk. Men nu gäller det att inte kasta sig över allt med en gång, jag är inte helt kry fortfarande.
Väntar väntar väntar på svar på min praktikplats. Arbetsförmedlingen... vad säger man? Det är ju inte en konkurrensutsatt myndighet precis. Tänk om man kunde välja vilken arbetsförmedling man ville ha.... en som segar segar segar och inte ens har hövligheten att svara på mail eller någon som faktiskt tog itu med saker lite snabbare. Tänk om JAG skulle vara likadan tillbaka? När jag ska redovisa antal sökta jobb så gör jag inte det den veckan de har bestämt, utan jag tror jag väntar några veckor till eller varför inte en månad? När dom hör av sig ignorerar jag dom fullständigt. Nej, det går ju inte, då stänger dom av mig direkt, då har jag inte rätt till a-kassa. Ja, den världen skulle då inte jag vilja jobba i.

No comments: