Sunday, April 21, 2013

Sveriges största spelvinst togs hem av någon okänd igår, om jag läst rätt var det 237 miljoner. Oj. Vad skulle jag gjort om jag vann så mycket pengar? Det är ju ingen garanti för ett friskt och lyckligt liv men nog hade jag gjort förändringar. Hade börjat med att flytta till Stockholm, köpt mig en fin lägenhet. Sen hade jag funderat ut något jag verkligen velat jobba med, för jag tror man mår bäst av att jobba, lite grann i alla fall. Kanske nåt med välgörenhet. Kanske startat ett barnhem någonstans i utlandet. Sen hade jag såklart snabbt som attan hälsat på J innan han hinner åka hem, köpt en lägenhet åt lilla S i Stockholm som också vill upp dit när hon är klar med sina studier. Säkert köpt nån mer bostad, kanske nåt litet lantställe i skärgården? Sen hade jag såklart köpt någon bostad till J på Lister, det hade han gillat.

No comments: