Monday, August 27, 2018

En måndag

Har jobbat klart helgen, två 10-timmarspass. Vi är för lågt bemannade på helgen så nästan alla har fått jobba över. Jobb idag och imorgon med och sen är jag ledig onsdag. Idag ska jag ha jeans på mig, det hade jag senast någon gång i våras. Men nu får man väl hänga undan de värsta sommarkläderna. Det har varit kyligt på kvällarna när jag cyklat hem från tåget. Ja det blir faktiskt september månad till helgen. Men det är en månad jag gillar, kan bli fina dagar.
Har bokat tåg till Stockholm i oktober. Har visserligen inte fått den semesterdagen jag behöver ta beviljad men min chef trodde inte det skulle vara några problem. Jag fick såna otroligt billiga biljetter så det är ingen stor förlust om jag behöver boka om.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Det verkar vara en följetong med dålig bemanning. Hoppas att du inte sliter ut dig utan får tid för återhämtning.
Jättefin Kissebild. Så himla söt :D
Här åkte jeansen på för flera veckor sedan men jag fryser lätt och så var jag ju norrut en sväng också.
Kul att du ska till Stockholm igen. Jag tror jag vet vad som lockar mest :D
Kram

ime said...

Ja jag försöker få tid för återhämtning. Man vill ju gärna ställa upp för sina kollegors skull.
Det ska bli varmare igen, jag hoppas kunna gå barbent lite till.
Ja det finns en liten person som lockar mig till Stockholm 😊
Kram

znogge said...

I dag var det bara 14 grader när jag körde hem från jobbet så det kändes väldigt kallt. Hoppas det löser sig med semesterdagen så att du kommer iväg till Stockholm som planerat. Skönt att du är ledig på onsdag för det var långa pass under helgen.

Kram

ime said...

Ja usch det har blivit kallt.
Ja jag får åka upp på kvällen om jag mot förmodan inte får vara ledig.
Kram