Wednesday, August 22, 2018

Olaplex

Jag har äntligen testat Olaplex, den omtalade hårbehandlingen. Den ska göra håret mjukt och glansigt. Jag satte i det igårkväll och sov med det. Visst blev det en jättefin kvalitet på håret. Men jag vill ju ha volym och inte mjukt platt hår så jag fick använda extra mycket hårspray. Men jag känner att kvaliteten på håret är bättre.
På jobbet är det verkligen högt tempo och det har flyttat dit många nya medarbetare, trafikledare från Helsingborg t ex. Massor av nya ansikten och jättemycket folk i lunchrummet. Vi är ju ett helt hus med fem våningar och ca 400 medarbetare. Jag tycker det är roligt med en stor arbetsplats.
Min dator har pajat så jag bloggar från läsplattan och har inte klurat ut hur jag ska lägga in bilder. Känns lite tråkigt med bara text.

6 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Ja, tänk om det hade funnits ett mirakelmedel som gör håret precis så som man vill ha det. Men det är ju bra att det håller vad det lovar, vilket det verkar ha gjort i det här fallet :)
Jag är för lat (och kanske för snål) för att använda andra produkter än schampo och balsam. Men mitt korta hår behöver inte så mycket mer ;)
Kul att ni blir fler. Då kanske det blir lite lugnare arbetstempo framöver.
Kram

ime said...

Jag tycker det är roligt att testa nya produkter och detta är ju verkligen en hyllad produkt.
Nja dom som börjat nu hos oss gör nog inte så mycket av det jag gör så det här höga tempot lär nog fortsätta.
Kram

Anneli said...

Hej,

Hoppas att produkten funkar. Själv börjar jag bli tunnhårig och det är ju absolut inte så kul när man är kvinna.
Jag måste hitta någon bra produkt mot det....Tips?

Kramen och ha en toppen dag!

Anneli

ime said...

Hej! Kolla på apoteket efter produkter! Skulle man vilja kan man fylla i med extensions. Det blir faktiskt bra.
Kram

znogge said...

Jag har inte ens hört talas om produkten utan använder bara vanligt schampo och balsam. Roligt dock när något håller vad det lovar. Det är alltid roligt med lite mer folk på en arbetsplats men jag förstår att det inte underlättar din arbetsbörda.

Kram och ha en härlig kväll!

ime said...

Ja jag gillar mycket folk på en arbetsplats, detta är den största arbetsplatsen jag jobbat på. När jag jobbade på tidningen var vi också många men nu är det inte många kvar tyvärr.
Kram