Wednesday, August 29, 2018

Hyllar sociala medier

Mina katter på bild!
Det är en evig tur att sociala medier finns så man lätt kan få bilder och filmer på det lilla barnbarnet i Stockholm. S är duktig på att skicka och det är så roligt nu när han börjar ge ljud ifrån sig och är med på ett annat sätt. Han blir ju faktiskt två månader nästa vecka!
Idag sov jag jättelänge och det behövdes. Har varit lite på stan, fyndade en mossgrön stickad klänning på Noanoa. Den här gröna färgen man ser rätt mycket av bland höstens plagg, tror aldrig jag haft något i den färgen. Nu är det bara några veckor till det stora köpcentrat öppnar utanför stan. Det är flera butiker som ska lägga ner inne i stadskärnan och flytta ut. Det är tråkigt. Vår stadskärna som varit så omtalad med så många unika små butiker och bevarad gammal miljö. Kommer säkert bli ännu fler som lägger ner.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Sociala medier har många fördelar och är till nytta i vissa ärenden. Det går inte att komma ifrån. Jag gillar de privata chattmöjligheterna bäst där man kan ha kontakt med nära och kära utan att det sprids till andra :)
Ja, det är synd att städernas centrum töms på butiker och samtidigt är det bekvämt att kunna parkera precis utanför. Ett dilemma som jag inte vet lösningen på.
Kram

ime said...

Ja det är i de privata chatmeddelanden jag får bilder och filmer.
I vår stad finns det gott om parkeringar centralt. Ja vi får väl se, kanske kommer butikerna tillbaka till stadskärnan. Jag går ju mycket hellre på stan, i Stockholm skulle jag ju aldrig välja Mall of Scandinavia t ex.
Kram

znogge said...

Vilka fina katter du har! Visst är det roligt när man får bilder på det lilla underverket. Speciellt viktigt är det när man inte bor så nära varandra. Tänk att han redan är två månader, ja tiden går fort.

Kram

ime said...

Javisst är mina katter fina ☺
Ja det är läskigt vad tiden går fort. Det är ca två månader tills jag ska åka upp och då har han ju utvecklats ännu mer.
Kram