Monday, August 20, 2018

Första jobbdagen

Då har jag jobbat första dagen efter semestern. Precis som jag befarade kunde jag inte somna igår. Vände och vred på mig hur länge som helst. Till sist gick jag och la mig i soffan och lyckades somna där. Rakt in i hetluften idag, massor att göra på jobbet och nu är jag helt slut i huvudet. Men ändå roligt att vara igång. Känner att jag behöver fundera på hur jag vill att min ledighet ska vara i fortsättningen. Sånt här varmt väder som det varit och bo i lägenhet är inte så roligt. Jag uppskattar inte riktigt ledighet utan att göra något av den. Några dagar men inte flera veckor.

6 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Tur att du hann jobba så pass mycket innan semestern så att rutinerna sitter. Då kan de fungera bra trots stor arbetsbörda. Men jag hoppas att det inte ska var lika hektiskt hela tiden. Det är nog inte hållbart i längden och jag tror nog att de vill värna om er. Kanske blir det snart nyanställningar.
Spännande med semesterfunderingar. Kanske får vi höra om dem vid ett senare tillfälle.
Kram

ime said...

Ja konstigt nog så satt allt kvar, alla koder man behöver bara för att ta sig in i hus och alla datorprogram. Det är fler anställningar på gång, timanställda. Och det behövs.
Kram

dianasdrömmar said...

Ja, rivstartade gjorde man verkligen :)

ime said...

Ja det är ingen chans att lata sig 😁

znogge said...

Håller med om att man gärna vill göra någonting när man är ledig men i sommar blev det mest stranden. Det är jag i och för sig väldigt nöjd med. En rivstart för dig också med andra ord.

Kram

ime said...

Jo men ni bor ju så bra så ni har ju haft en härlig ledighet!
Jo här är det verkligen rivstart.
Kram