Sunday, August 12, 2018

Japan-längtan

Har lite Japan-längtan. Har varit där två gånger de senaste tre åren. Vissa saker etsar sig fast i minnet, t ex när man ser på flyget hur man närmar sig, så otroligt spännande det är. Jag tycker inte det är så jobbigt med långa flygresor, njuter liksom av allt som händer och att veta att när jag landar är jag på en helt annan kontinent. Så annorlunda mot vad man är van vid. Förra gången var det helt fantastiskt att åka tåg uppe i luften i Tokyo mot Daiba, den konstgjorda ön där vi skulle bo. Såna fantastiska vyer, komma fram till det väldigt lyxiga hotellet där dom hade någon slags konstgjord doft överallt som luktade magiskt gott. Så när vi åkte upp till rummet, en man bar såklart väskorna, och vi kom in och han drog ifrån gardinerna och vi möttes av en utsikt så vi tappade andan allihop. Sen besöket på Tokyo Skytree när vi såg staden uppifrån, det gick inte att ta in hur stort det är. Sen shinkansen till Kyoto och få återse allt fantastiskt jag upplevt två år tidigare.
Nu har vädret växlat om här hemma, från 30 grader till sådär 18 med kalla vindar. Det kan väl bli några fina dagar till hoppas jag. Vi var och såg Mamma Mia igår jag och E, lite tunn historia men vackra bilder och så musiken såklart, fantastiskt att den håller än. Sen gick vi till Narins och delade en pizza.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Det är ju så det är, man lever länge på minnena. Du kommer nog dit igen och får uppleva det vackra och roliga.
Skönt med lite svalare väder här hemma. Lite lagom för att ge sig ut och hitta på något, som bio och pizza :D
Kram

ime said...

Ja minnen är härliga, sen kommer man bara ihåg det mysiga, det jobbiga glömmer man.
Kram

znogge said...

Visst kan man längta tillbaka till vissa resmål och till några blir längtan helt enkelt starkare. Jag har aldrig varit i Japan men sonen ska dit i september å arbetets vägnar. Ska bli spännande och min japanska kollega lovade mig en del tips.

Kram och ha en bra måndag!

ime said...

Åh vad roligt för din son, är det till Tokyo han ska?
Kram