Monday, August 13, 2018

Måndag

Tänker mycket på Japan, därav fler bilder därifrån. Den ena är från restaurangen i Tokyo när vi firade min födelsedag och den andra är från Kyoto.
Här har jag gått och önskat mig svalare väder och jag vet inte vem som lyssnat, men temperaturen är ungefär halverad. Aldrig blir man nöjd hahaha. Men så här svalt och regnigt är ju lite onödigt. Jag har lite svårt att uppskatta sysslolösa dagar, trivs inte med det. Blir så lätt rastlös, samtidigt inser jag ju att en veckas semester är för lite, man behöver lite mer för att koppla av. På onsdag ska jag i alla fall luncha med I och Å. Sen tar jag kanske tåget någon dag någonstans i Skåne. På lördag är det en trädgårdsmässa i slottslängorna i Sölvesborg, hade ju varit mysigt att åka på om det blir lite bättre väder än det är idag.

6 comments:

Emma Engström said...

Kan verkligen relatera, är inte så pepp på sysslolösa dagar!

ime said...

Nej man vill att det ska hända lite!

znogge said...

Skönt med svalare temperaturer men den behövde inte halveras precis... Nåja, vädret rår vi inte på.

Kram och ha en bra dag!

ime said...

Lite varmare idag, hösten kan få vänta lite!
Kram och detsamma till dig

ibod11 - Ingrid said...

Det är kanske din längtan efter sonen som får dig att minnas hur kul ni hade med honom i Japan.
Jag gillar att det är svalare men kanske jag skulle gilla det ännu mer om det höll sig några grader högre. För min del får det gärna bli en fin höst snart. Men jag längtar alltid till nästa årstid när den vi har börjar närma sig slutet :) Rätt skönt att känna så faktiskt.
Kram

ime said...

Ja såklart längtar jag efter sonen.
Jo men när augusti närmar sig slutet och september tar över vill man ha lite sänkt temperatur och lite krispigare dagar.
Kram