Sunday, August 26, 2018

Fem frågor

Hittade en lista hos Znogge som jag lånar:

1. Vilken är den högsta höjd du varit på?
Det måste vara Tokyo Skytree, 634 m hög och den näst högsta byggnaden i världen. Fantastiskt, man förstod då hur otroligt stort Tokyo är när man kom upp där.

2. Vad har varit en höjdpunkt för dig i år?
Utan tvekan när mitt lilla barnbarn Dante föddes den 7 juli. Vilken lycka att få bli mormor.

3. Vad är höjden av lycka för dig?
Det är ju att få träffa mina barn och det lilla barnbarnet. Sonen bor i Japan så det blir inte så ofta tyvärr.

4. "Höga berg och djupa hav det är dina drömmar vävda av?"
Det enda som betyder något är ju att alla får vara friska och må bra.

Vad för figurer brukar molnen vara formade till om du tittar upp?
Djur, som också är en stor kärlek för mig.

6 comments:

znogge said...

Jag förstår mer än väl att barnbarnet var den absoluta höjdpunkten! Vilket fint och personligt namn han har fått! Sonen bor ju i Stockholm och det är inom landets gränser men det innebär ändå ett avstånd...

Kram

ime said...

Ja jag tycker också hans namn är jättefint 😍 lite ovanligt.
Min högsta önskan är ju att vi ska kunna träffas allihopa, barn och barnbarn men det är inte det lättaste att få ihop. Du kan vara glad att ha ditt barnbarn nära!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Jag tror att de flesta håller med om att dina svar är höjden av lycka :D
Klart att nära och kära är de vi månar mest om och som gör oss gladast.
Kram

ime said...

Ja mina svar var nog inte så originella 😊
Kram

Emma Engström said...

Gillade verkligen dessa frågor! :D

ime said...

Ja dom var roliga!